Gruppträning

CHIQUITAS TRÄNING – FYS FÖR PADELSPELARE: SPÄNST, STYRKA, STABILITET, RÖRLIGHET  

Förbättra dina prestationer på padelbanan samtidigt som du bygger en kropp som bättre står emot skador och skavanker. Med utgångspunkt från de krav padelspelet ställer på kroppen tränar vi oss i att stärka upp kroppen i rörelsemönster, öka spänst och explosivitet, förbättra rörlighet och öka styrka:

Corestyrka för ökad stabilitet, balans och kraftutväxling.

Överkropp & armar för förbättrade slag samt för att undvika smärtproblematik likt ”tennisarmbåge” (lateral epikondylit).

Underkropp för ökad spänst, explosivitet och att klara av sportens krävande riktningsändringar.

Vi inkluderar även rörlighets/smidighetsövningar i passet vilket är a och o för att förebygga skador och effektivisera slag och rörelsemönster.

Din nuvarande nivå styr hur mycket du vill utmana dig på passen men alla kan vara med utifrån sina förutsättningar – vi hjälps åt att hitta rätt i belastning och utförande!


MATCHi: Boka aktivitet här!



Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. mer information

Dina cookie-inställningar för denna webbplats är satt till ”tillåt cookies” för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för cookies eller om du klickar ”Godkänn” nedan så samtycker du till detta.

Stäng